•Calvin Klein•

5. prosince 2008 v 23:09 | Belissima |  Móda
Módní návrhář Calvin Klein je ztělesněním typického amerického snu, kdy se z chudého chlapce stal bohatý a světově úspěšný muž.
History
Calvin Richard Klein se narodil v roce 1942 maďarským přistěhovalcům a pochází z Bronxu. Již v pěti letech namaloval své první šaty a tak bylo ihned zřejmé, kudy povedou cesty tohoto talentovaného chlapce. Calvin Klein patří k trojici amerických módních návrhářů (Ralph Lauren a Tommy Hilfiger), kteří vyrostli v Bronxu v chudé čtvrti a díky svému talentu se dostali mezi módní elitu New Yorku té doby. Mezi tuto elitu ho přivedl Baron de Gunzburg, který se stal jeho ochránce a pomohl mu k jeho prvnímu módnímu úspěchu. Po smrti Barona Calvin Klein vždy říkal, že právě on byl jeho celoživotní inspirací…"On byl můj rádce a já jeho chráněnec. Byl to muž se stylem a skutečnou elegancí a byla čest ho znát po tak dlouhou dobu."
Roku 1968 zakládá Klein společně se svým přítelem z mládí Barry Schwartzem společnost Calvin Klein Ltd. Vyrábí pláště, které prodává do newyorského obchodního domu Bonwit Teller. Již rok nato se Calvin Klein objevuje na titulní stránce módního časopisu Vogue, který ho popisuje jako "vrcholného mistra minimalismu". V 70. letech vznikají jeho módní kolekce, které jsou zcela proti duchu té doby. Jeho kolekce odpovídají klasickému stylu, oblečení je ležérní, bez zbytečných ozdob a zhotoveno z přírodních materiálů, bavlny, lnu, tvídu, kašmíru a kůže. Móda Calvina Kleine se záhy stala velkým úspěchem a získává označení "All American Look". V roce 1973 Klein získává prestižní cenu Coty Award (módní Oscar), kterou poté získá i v roce 1982, 1983 a 1986.

Móda, Parfémy, Reklamy
Dámské oblečení Calvina Kleina silně kopíruje pánské (přiléhavé, rovný střih a potlačování ženskosti) a právě tento unisex hraje velkou roli v jeho modelech a nejen to, ale i v jeho parfémech. Parfém CK One je určen jak pro muže, tak pro ženy a patří mezi nejprodávanější a to především díky reklamní strategii, která jméno této módní značky úspěšně dostává do povědomí zákazníků. Připomeňme si například skvělou reklamní kampaň na parfém Obssesion v roce 1994. Jeho tváří se stala britská modelka Kate Moss, která pózovala jako extremně štíhlá nahá lolitka, ztělesňující pohlavně neutrální krásy.

Calvin Klein se rovněž stal průkopníkem designových džínů, které se staly slavnými opět díky reklamní kampani, která v roce 1979 šokovala celou Ameriku. Na snímku slavného fotografa Richarda Avedona se objevila mladičká herečka Brook Shields v těsně přiléhavých rourových džínách se sloganem "Víš, co se ještě vejde mezi mne a calvinky? Nic!" Tyto džíny se obratem staly hitem.
Následovaly další slavné snímky na spodní prádlo s americkým hercem Markem Wahlbergem nebo švédským fotbalistou Freddiem Ljungbergem.

Ať se jedná o kalhoty, parfémy, spodní prádlo nebo sportovní zboží, vždy je důležité, aby jmého Calvin Klein neboli ck bylo zřetelně vidět a neskrývalo se uvnitř. Tím v 80. letech Calvin Klein rozpoutal logománii, která přetrvává dodnes.

Současnost
Současným kreativním ředitelem je brazilský módní návrhář Francesco Costa, který začátkem devadesátých let přijel do New Yorku se stejným optimismem jako mnozí před ním. Začal se učit anglicky a vystudoval školu módy Fashion Institute of Technology, kde získal cenu pro mladé návrháře Idea Como. Osudovým zlomem v jeho kariéře se stal moment, kdy ho oslovil Oscar de la Renta, aby dohlížel na signaturu a kolekce Pink Label jeho vlastního domu pro high-society. V roce 1998 přijal nabídku Toma Forda pracovat v ateliéru Gucci, kde působil jako módní návrhář večerního oblečení a to převážně pro významné celebrity. Po těchto významných pracovních zkušenostech se vrátil zpět do New Yorku a započal svou další kariéru prací pro Calvina Kleina. Jeho první kolekce pod jménem Calvin Klein byla představena v roce 2003 po odchodu Calvina Kleina. Nebylo tedy snadné udržet tak vysoký standart, který vytvořil sám Calvin Klein. Avšak Costův debut vyvolal všeobecně nadšené kritiky a to především díky vynikajícímu spojení minimalismu módní značky s obratnou vizí módy pro blízkou budoucnost.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama