•Mýty o dietách•

7. prosince 2008 v 9:58 | Belissima |  Diety
Mýtus: Nesnídej!
Teorie: Do dvanácti hodin nejez, čím později začneš jíst, tím míň toho sníš - zhubneš.
Jestli ráno energii nedoplníte, tak budete unavení. Ochuzujete se o rozdělení stravy do celého dne a výsledkem je nárazové přejídání, protože jste velmi vyhladovělí. Snídani můžete řešit jogurtem, sklenicí mléka nebo kouskem pečiva. Malá porce vás zasytí, stabilizuje hladinu cukru v krvi, nebudete unavení a podráždění.

Mýtus: Když spíme, tělo spálí méně kalorií, proto by se večer nemělo jíst.
Tělo ukládá přebytečné kalorie jak ráno, tak i večer. Pro lidi, kterým kručí večer v žaludku a přemáhají se, je tento "večerní půst" začátkem nočního vyjídání lednice. S dietou musíte být vyrovnáni psychicky, jinak bude přemáhání velmi obtížné a často vede k opačným účinkům - žravost.

Mýtus: 5 malých porcí denně
Když si jídlo rozvrhnu místo třech denně na 5 menších porcí, tak nebudu mít celý den hlad. Ale!Tento postup neřeší problém lidí, kteří jsou zvyklí si nakládat velké porce na talíř. Výsledkem toho postupu je né tři opravdu velké jídla denně, ale celkem 5 velkých jídel denně, protože tendence dát si na talíř velkou porci se hned tak nezmění. Nejsou v tomto případě lepší 3 jídla denně?

Mýtus: Müsli a těstoviny jsou dietní.
Zdravé potraviny nejsou vždy dietní. Pravda je, že müsli a těstoviny jsou lepší než rohlík se salámem, ale mají hodně kalorií.

Mýtus: "light" potraviny mi pomohou zhubnout
Tyto potraviny jsou především lákadla pro hubnoucí lidi. Potravina bez cukru či tuku nahrazuje tyto suroviny umělými sladidly a podobnými chemickými výtvory. Není lepší jíst jídlo, které je opravdu jídlo? Umělé náhražky velmi zatěžují organizmus, navíc umělé sladidlo podporuje chuť na sladké. Limonáda ochucená umělým sladidlem nezažene žízeň, spíše naopak.

Mýtus: Cukrovinky nahraď ovocem, jsou vhodné pro hubnutí.
Ovoce obsahuje vodu a jednoduché cukry. Jeho výhoda před sladkým jídlem je, že neobsahuje tuky, ale vlákninu a vitamíny. Jednoduché cukry jsou pro tělo dobrou surovinou pro výrobu tuků a vyvolávají chuť na sladké. Nevyřazujte ovoce úplně, ale zkuste se zaměřit na větší obsah zeleniny. Jestliže cvičíte, tak ovoce zařaďte do jídelníčku po cvičení.

Mýtus: Minusové kalorie (celer)
Žádná potravina nespálí při jídle a následném trávení víc kalorií, než sama tělu dá.

Mýtus: Ryba je řešení v restauraci, není tučná.
Všechny ryby nejsou dietní, jsou i tučné (makrela, losos, kapr), záleží na přípravě ryby. I ta nejdietnější ryba se může podávat se smetanovou omáčkou.

Mýtus:Striktně předepsané diety slavných
Dieta, která přesně říká kolik toho máte sníst ráno, v poledne a večer nemá racionální základ. Nenaučí vás správnému stravování a funguje pouze dočasně. Většinou tyto diety omezují přísun sacharidů, což má dopad na únavu, podráždění. Rychle ztracená kila po dietě opět naberete - jojo efekt.

Mýtus: Nezakazujte si, pozor na předsevzetí
Zakážete si čokoládu? Budete po ní prahnout tak dlouho, až jí sníte víc, než v normálním případě. Zakázané ovoce nejlíp chutná! Dieta není sebetrýznění. Jestli jí občas porušíte, nic se neděje a pokračujte dál. (občas neznamená každý den).

Mýtus: Dělená strava pomáhá při hubnutí
Při hubnutí pomáhá spíš to, že upravíme příjem a výdej kalorií. U dělené stravy se navíc tak soustředíme na složení jídelníčku, že jsme ke stravování pozornější. Hubnutí spíš pomáhá psychika.

Mýtus: Štíhlá díky kouření - Když přestanou lidí kouřit, tak přiberou.
Odnaučení kuřáci přiberou, protože jsou zvyklí neustále něco dělat pusou nebo rukama. Tento zvyk je často nahrazen tím, že stále něco chroupají. Kuřáci nejsou jenom štíhlí
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama